Laitatko sinä vessan oven lukkoon jos olet kylässä ystävälläsi? Jos siis on kyse normaalista arkivierailusta, ei bileistä tai lapsiperheestä. Minä laitan, mutta usein myös totean, että laitan tämän lukkoon, että ette tule tänne. :) Hullu ajatus, että esimerkiksi ystävän mies tormaisi vessaan juuri kun kurkottelee kädellä pytyn puolella. Minun ystävilläni on siis hyvin kohtuullisen kokoiset asunnot, yleensä kaikki ovat "kontrolloitavissa". Tuo juttu naurattaa minua aina vaan, jotenkin se on niin absurdi. Ja silti aina laitan oven lukkoon.

<?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />

 

Mutta eikös olekin noloa, jos istut pöntöllä vaikkapa kauppakeskuksessa, olet unohtanut lukita oven ja joku vetää oven auki sinä istuessasi, pahimmassa tapauksessa irvistämässä.  Mutta kyllä hävettää sitäkin, joka oven auki nyppäisee! Vaikka eihän hän voinut tietää, että siellä joku istuu, kun ovi näyttää vihreää. Siinä sitten nolona puhistaan anteeksi-anteeksi.

 

Välillä me kyllä nolostumme ihan kummista asioista. Joille vain emme itse voi edes mitään. Jostain syystä joudumme kummaan tilanteeseen, satumme paikalle. Minua ainakin nolottaa ihmisen puolesta, joka syyttään, tai alkoholitta, kaatuu vaikkapa liukkaalla ja paikalla on useita ihmisiä. Miten myötähäpeä onkaan suomalaisille niin sisäsyntyistä. Idolsia tai muita reality-sarjoja katsoessa kokee näitä karmeitä myötähäpeän tunteita myös joskus. Eikä itse heppua välttämättä nolota ollenkaan. Itse varmaan hävettäisi ja lehahtaisi kirkuvan punaiseksi, jos moka omalle kohdalle sattuisi. Paras vaan alkaa höpöttää oho, sattuipas sitä ja niin edelleen. Puhuminen tai höpöttäminen on kyllä hieno ulostie.

 

Asiasta kukkamultaan; tänään se sitten loppuu, BB. Mä en edes ymmärrä, miten mä olen jäänyt siihen niin koukkuun. En ole seurannut minkään muun BB:a, eivätkä ne ole kiinnostaneet ollenkaan. Suomalaiseen versioon kuitenkin koukutuin viikossa! Anyway, olen tosi pettynyt jos Perttu ei voita. Pystyn kyllä jatkamaan elämääni, jos joku muu voittaa, mutta pettynyt olisin. Hip hei Pertulle kuitennii!