Minua harmittaa, että luen niin vähän kirjoja. Maailmassa olisi varmaan tuhansia sellaisia kirjoja, jotka pitäisi lukea ja joista voisi oppia ja saada mielenkiintoisia näkökantoja maailmaan. Mutta jotenkin en tahdo jaksaa keskittyä. Ja se vaivaa minua koko ajan enemmän ja enemmän.

<?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />

 

Yleisesti ottaen minä pidän sellaisista kirjoista, jotka alkavat nopeasti ja kaappaavat mukaansa. Yleensä ne ovat jonkin tyylisiä dekkareita. Haluaisin kyllä lukea muutakin, kaikkea mielenkiintoista.

 

Ihailen kovasti sellaisia kielen käyttäjiä, jotka osaavat asettaa sanat mielenkiintoisiksi jonoiksi, jolloin lause tai virke voi saada asian kuin asian kuulostamaan erilaiselta. Erilaiset näkökannat avartaisivat maailmankuvaa ja minusta tuntuu, että menetän koko ajan jotain lukemattomana.

 

Onko sinulla tiedossasi sellaisia kirjoja, joita olisi ”helppo” aloittaa?

Vinkkaa kommentteihin, otan suosituksia innolla vastaan. Kaikki kirjavinkit ovat tervetulleita!

 

Minua oikeasti hävettää, että kirjallisuuden sivistyksessäni on niin paljon aukkoja. Toisaalta kyllä tuudittelen, että minulla on vielä aikaa, mutta eihän se luppoaika ikuisuuteen kestä. Tässä minun pitää parantaa tapani.